موزش افزايش سرعت ويندوز XP

avasaba

درباره وبلاگ
این وبلاگ جهت سرگرمی و خدمت به ترکمنان عزیز طراحی شده است
نويسندگان
پيوندهاي روزانه
پيوندها
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محل دوست یابی ترکمنان عزیز و آدرس torkmanchat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آتالار نقلي
ماتال
ترکمن گوزل آدلري

سخن روز

آموزش افزايش سرعت ويندوز XP
ترفندستان
 
يکی از مواردی که در ويندوز XP هميشه با آن سروکارداريد موارد گرافيکی ويندوز XP است که شامل مدت زمانی که صرف باز شدن منوها ،صفحه‌ها و ... ميشود. در XP نسبت به ساير ويندوزها سرعت باز شدن منوها کاهش يافته و در کل گرافيک ويندوز در حد بالاتری قرار گرفته به همين دليل سرعت کمی کاهش يافته ولی مايکروسافت فکر اينجاها را هم کرده. اگه ميخواهيد به قول معروف فشنگی با ويندوزتون کار کنيد و از اين تأخيرها بکاهيد این آموزش رو با دقت بخونيد.

در Control Panel روی System دوبار کليک کنيد. حال به قسمت Advanced رفته و در بخش Performance روی Setting کليک کنيد.
حال در قسمت Visual effects با انتخاب Custom موارد زير را در صورت تمايل غير فعال کنيد تا سرعت افزايش يابد. (اگر ميخواهيد، يکی يکی غير فعال کنيد و سپس روی Apply کليک کرده تا مورد را تست کنيد.)

Animate windows when minimizin and maximizing :
بر نحوه‌ی کمينه و بيشينه کردن پنجره‌ها نظارت دارد. با غير فعال کردن آن سرعت Min يا Max کردن صفحات به طور محسوسی افزايش می يابد. پس از غيرفعال کردن Apply کنيد و حال چندين پنجره را باز کرده و با Min يا Max کردن متوجه خواهيد شد که اين کار بدون وقفه و بدون استفاده از هر نوع Anomation صورت می گيرد. آنرا بصورت غيرفعال قراردهيد.

Fade or slide menus into view:
بر زمان باز شدن منوها نظارت دارد. با غير فعال کردن آن سرعت باز شدن منوها افزايش می يابد (البته با برنامه‌هايی چون WinXP Manager ميتوان بر اين زمان نظارت داشت). از باز شدن منوهای Start برای تست افزايش سرعت استفاده کنيد. آنرا بصورت غيرفعال قراردهيد.

Fade or slide ToolTips into view:
بر زمان نمايش ToolTipها نظارت دارد. آنرا غير فعال کنيد تا زمانی که روی فايل يا فولدری مکث می کنيد مشخصات آن سريعاْ نمايش داده شوند. (ToolTip به نوشته‌ای گفته ميشود که پس از توقف Mouse روی بخشی ظاهر ميشود). بسته به نظر خود آنرا فعال يا غيرفعال قراردهيد.

Fade out menu items after clicking:
سرعت بسته شدن منوها پس از کلیک را تعيين ميکند. آنرا بصورت غيرفعال قراردهيد.

در ويندوز ۲۰۰۰ و XP با فشردن کليد Shift ورها نکردن آن منوی باز شده پس از يک کليک بسته نميشود. اين کار برای اجرای همزمان چند برنامه از منوهايی چون Start کاربرد دارد. به عنوان مثال Shift را پايين نگاه داشه حالا روی Start کليک کنيد و برنامه‌ای را باز کنيد. می بينيد که منوی Start بسته نشده و شما قادر خواهيد بود برنامه‌ی ديگری را نيز اجرا کنيد.

Use visual styles on windows and buttons:
زمينه‌ی ويندوز را به حالت کلاسيک تغيير ميدهد.آنرا بصورت فعال باقی بگذاريد.

Use dro shodows for icon labels on the desktop:
بر آيکن‌های موجود در desktop نظارت دارد.با غير فعال کردن آن سايه يا رنگ نوشته‌ی آيکن‌های موجود در Desktop همانند نگارشهای قبلی ويندوز نمايش داده می شود. آنرا بصورت فعال باقی بگذاريد.

Use common tasks in folder:
بر دستورات موجود در سمت چپ فولدرها که شبيه شکل زير است ٬ نظارت دارد و غير فعال کردن آن سبب پنهان شدن common task ميشود. آنرا بصورت فعال باقی بگذاريد.

Use a background image for each folder type :
با غير فعال کردن اين گزينه اگر عکسی را به عنوان زمينه برای فولدری انتخاب کرده باشيد ديگر قادر به مشاهده‌ی آن نيستيد.آنرا بصورت فعال باقی بگذاريد.

Slide taskbar buttons:
بر سرعت دکمه‌های موجود در نواروظيفه نظارت دارد. آنرا بصورت غيرفعال قراردهيد تا اگر مثل خودم از Quick Launch استفاده مي‌کنيد سرعت بره بالا.

Show window content while dragging:
مشخص می کند که آيا تصوير گرافيکی موجود در يک پنجره با جابجا کردن آن انتقال پيدا کند يا نه. می توانيد آنرا غير فعال کرده و Apply کنيد. حالا برروی پنجره‌ی Performance Option کليک کرده و آنرا جابجا کنيد. می بينيد که محتوای داخل آن انتقال نمی يابد. بسته به نظر خود آنرا فعال يا غيرفعال کنيد.




 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 نوشته شده در  یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,ساعت 19:54   توسط محمود  |
مطالب اخير
فهرست اصلي
نوشته هاي پيشين
آرشيو مطالب
موارد ديگر
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 888161
تعداد مطالب : 499
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

انجمن وبلاگ نویسان / انجمن وبلاگ نویسان /

Copyright © 2010 All Rights Reserved by http://www.LoxBlog.com | Design by : SAHRA